Instrukcja dla użytkownika

Poniższa instrukcja składa się z trzech części, które opisują kolejno wypełnianie formularza, korzystanie z ePUAP oraz podpisywanie i doręczanie dokumentów do właściwego urzędu.

Zachęcamy także do skorzystania z sekcji FAQ, do której odnośnik znajduje się na końcu instrukcji. W FAQ znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane przez użytkowników serwisu pytania.

Wypełnij

1.

Przed rozpoczęciem korzystania z serwisu zalecamy zapoznanie się z sekcją „Pytania i odpowiedzi”, gdzie znajdziesz przydatne zagadnienia odnoszące się do procesu budowlanego oraz korzystania z kreatora.

2.

Wybierz interesujący Cię formularz i kliknij w jego nazwę uruchamiając kreator wniosku.

3.

Po kliknięciu w nazwę wniosku zostaniesz przeniesiony do jego opisu.

Znajdziesz w nim informacje o sposobie wypełnienia wniosku, podstawach prawnych oraz skutkach i procedurze złożenia wniosku.

4.

Żeby rozpocząć wypełnianie wniosku kliknij przycisk „Utwórz dokument”.

5.

Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony do strony przeznaczonej do złożenia oświadczenia o zapoznaniu się z polityką prywatności kreatora.

Kliknij w aktywny link „Polityka prywatności”, aby wyświetlić jej treść, po czym potwierdzieć zapoznanie się z jej treścią zaznaczając chceckbox, żeby móc uruchomić kreator wniosku.

Kliknij „Dalej”

6.

Pierwszy zestaw danych, które jako inwestor powinieneś uzupełnić to „Informacje o inwestorze”.

Podaj wszystkie wymagane dane osobowe, żeby automatycznie zostały one umieszczone przez kreator we wniosku.

Jeżeli adres do korespondencji jest taki sam, kliknij checkbox „Adres do korespondencji taki sam”.

7.

Jeżeli adres do korespondencji dla Inwestora jest inny niż wskazany w pierwszej części formularza, wpisz go w polu poniżej checkboxa.

8.

Jeżeli chcesz, żeby korespondencja w procesie budowlanym została Ci przesyłana na skrzynkę ePUAP wpisz jej adres w polu „Adres skrzynki ePUAP” i kliknij „Dalej”

9.

Jeżeli nie chcesz, żeby korespondencja była przesyłana na adres skrzynki ePuaP pozostaw to pole puste i zaznacz checkbox „Nie”, a następnie kliknij „Dalej”, żeby przejść do kolejnej części formularza.

10.

Po wpisaniu danych inwestora, jeżeli działasz przez pełnomocnika lub jesteś inwestorem, który działa w formie spółki prawa handlowego to wpisujesz w tym miejscu dane pełnomocnika lub osoby, która działa w imieniu Spółki.

Analogicznie dla przekazywania korespondencji w formie elektronicznej na adres skrzynki ePUAP, możesz wpisać adres tej skrzynki w dedykowanym polu.

Po uzupełnieniu pól kliknij „Dalej” i przejdź do kolejnej części formularza.

11.

Trzecią część formularza uzupełniasz jako inwestor wpisując dane w stosowne pola. Uzupełnienie pól jest obowiązkowe. w przypadku pominięcia któregokolwiek z pól serwis wskaże Ci pole, które pozostało nieuzupełnione.

W przypadku gdy udzielenie odpowiedzi na dane pytanie nie jest możliwe z uwagi na właściwość nieruchomości, której wniosek dotyczy, należy wpisać “nie dotyczy”.

Przy pytaniach możesz również znaleźć podpowiedzi oznaczone żółtą literą “i”. Aby wyświetlić podpowiedź, kliknij na ikonę.

12.

Po wypełnieniu formularza masz cztery możliwości jego wygenerowania:

  1. Klikając „Zapisz i otwórz PDF” wypełniony wniosek zostanie wyświetlony w przeglądarce internetowej – nie będziesz mógł go edytować.
  2. Klikając „Zapisz i pobierz PDF” wypełniony wniosek zostanie zapisany na Twoim dysku i będziesz mógł go wyświetlić za pomocą przeglądarki plików PDF – nie będziesz mógł go edytować.
  3. Klikając „Zapisz i pobierz dokument” wypełniony wniosek zostanie zapisany na Twoim dysku w formacie docx. i będziesz mógł go otworzyć i edytować w edytorze tekstu.
  4. Klikając “Zapisz i wyślij dokument” wypełniony wniosek zostanie zapisany na Twoim dysku w formacie PDF, a serwis automatycznie przekieruje Cię do ekranu logowania ePUAP, gdzie będziesz mógł podpisać dokument i przesłać go do właściwego urzędu.

13.

Widok wygenerowanego wniosku w formacie PDF.

14.

Widok opcji zapisu wniosku w formacie edytowalnym w edytorze tekstu.

15.

Widok wniosku w formie edytowalnej w edytorze tekstu.

ePUAP

1.

Przejdź na stronę epuap.gov.pl w celu zalogowania się na konto użytkownika i wysłania interesującego Cię wniosku.

Kliknij przycisk „Zaloguj się”, żeby rozpocząć logowanie do swojego konta.

2.

Zostaniesz przeniesiony na stronę logowania. Możesz zalogować się za pomocą Profilu Zaufanego lub e-dowodu, jeżeli posiadasz dowód osobisty z warstwą elektroniczną.

Sugerujemy wybór logowania za pomocą Profilu Zaufanego.

3.

Jeżeli wybrałeś logowanie za pomocą Profilu Zaufanego – zaloguj się za pomocą znanego Ci loginu i hasła lub za pomocą bankowości elektronicznej.

4.

Po zalogowaniu się do serwisu ePUAP kliknij w zakładkę „Katalog Spraw”, żeby przejść do strony przesyłania wniosku.

5.

Przejdź do zakładki „Sprawy ogólne” i kliknij w przycisk „Pisma do urzędu”

6.

Następnie kliknij przycisk „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”

7.

Zostaniesz przeniesiony na stronę „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”. Kliknij w przycisk „Załatw sprawę”

8.

Zostaniesz przeniesiony na stronę przygotowania wniosku.

Uzupełnij go zgodnie z zakresem sprawy, z jaką zwracasz się do urzędu.

Uzupełnij dane urzędu, wybierz rodzaj sprawy, wpisz tytuł pisma oraz wpisz treść pisma, a także dodaj niezbędne załączniki.

9.

Dane kontaktowe zostaną uzupełnione automatycznie.

Po uzupełnieniu wszystkich danych kliknij przycisk „Dalej”.

10.

Zostaniesz przeniesiony do podglądu pisma ogólnego.

Jeżeli wszystkie dane na wniosku się zgadzają kliknij „Przejdź do podpisu” i zostaniesz przeniesiony do strony podpisania wniosku podpisem zaufanym.

Podpisz i wyślij

1.

Zostałeś przeniesiony na stronę podpisu zaufanego.

2.

Zweryfikuj dane i jeżeli się zgadzają kliknij „Podpisz podpisem zaufanym”.

3.

Po kliknięciu w przycisk „Podpisz podpisem zaufanym” zostanie do Ciebie wysłany SMS z kodem autoryzacyjnym.

Wpisz go we wskazane pole i kliknij „Potwierdź”.

Twój wniosek zostanie wysłany, a na Twoją skrzynkę zostanie przesłane Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia.

W dalszych czynnościach związanych ze złożonym wnioskiem Urząd będzie się z Tobą kontaktował na adres Twojej skrzynki ePUAP, jeżeli we wniosku podałeś jej adres.

Korzystamy z plików cookies, by ułatwić użytkownikom poruszanie się po serwisie.

Pliki cookies to niewielkie pliki tekstowe wysyłane do urządzeń (komputer, tablet, smartfon). Nie zawierają one danych osobowych. Pozwalają m.in. tworzyć anonimowe statystyki serwisu.

Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie i zapisanie w pamięci urządzenia. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki, żeby wyłączyć zapisywanie ciasteczek, a także usunąć je lub ustawić ostrzeżenie przed zapisaniem ich na dysku.

Zmiany ustawień tych plików polegające na ograniczeniu ich stosowania mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych je stosujących.

Przeczytaj również o polityce prywatności.